GR söker Registrator med kompetens inom upphandling och avtal

Vill du vara med och utveckla storstadsregionen med oss? Ansök om tjänsten senast den 10 augusti.

Om Göteborgsregionen

Genom Göteborgsregionen (GR) arbetar 13 kommuner tillsammans för en miljon invånare. Sedan år 2000 har regionen vuxit med ca 250 000 invånare. Den snabba tillväxten innebär både möjligheter och utmaningar inom de områden som vi arbetar med: utbildning, arbetsmarknad, social välfärd, miljö och samhällsbyggnad.

På GR är vi cirka 200 engagerade kollegor som arbetar för att göra livet bättre för alla som lever och verkar i Göteborgsregionen. Verksamheten ska vara till nytta för medlemskommunerna och samtidigt stärka regionen nationellt såväl som internationellt. En stor del av GR:s verksamhet finansieras med externa medel i form av projektmedel, forskningsbidrag och deltagaravgifter. Våra tre kärnvärden, lyhördhet, handlingskraft och utveckling, är vägledande för vårt arbete.

Vill du veta mer om hur vi vill utveckla Göteborgsregionen? Läs våra mål- och strategidokument www.goteborgsregionen.se/styrning

Arbetsuppgifter

GR:s förbundsstyrelse är arkivmyndighet och har tillsynsansvar gentemot GR:s samtliga verksamheter inklusive dotterbolagen Gryning Vård AB samt ISGR, International School of the Gothenburg Region. Registraturen är en del av Administrativa avdelningen.

Har du erfarenhet av digital diarieföring och gillar att delta i utvecklingsarbete? Har du också kompetens inom LoU och avtalsskrivning? Då kan du vara den vi söker. Vi har ett starkt fokus på utveckling och erbjuder ett jobb med eget ansvar och utmanande arbetsuppgifter i en spännande organisation.

I rollen kommer du att ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring. Du kommer att medverka i arbetet med att kvalitetssäkra, utveckla och effektivisera dokument- och ärendehanteringen.

I dina arbetsuppgifter ingår registrering och diarieföring av in- och utgående handlingar, arkivering, gallring, utbildning av och stöd till medarbetare gällande dokumenthantering, säkerställande av korrekt personuppgiftshantering, utlämnande av allmänna handlingar.
Diarieföring sker idag i Visma Ciceron Dokument- och ärendehanteringssystem.
I tjänsten ingår även att stötta verksamheten i deras avtalsuppföljning, avtalsskrivning samt avtalsbevakning. Du kommer även att tillsammans med verksamhetscontroller ha uppgiften att säkerställa att GR följer upphandlingsregelverk samt interna regler och rutiner i offentlig upphandling, med annonserade upphandlingar, avrop från ramavtal, förnyade konkurrensutsättningar samt direktupphandlingar. I din roll ingår även att vara ett stöd för verksamheten i upphandlingsprocesser.

Kvalifikationer

  • Vi söker dig med minst genomgången 3-årig högskoleutbildning. Du har god kännedom om kommunal verksamhet och du har kunskaper inom offentlighets- och sekretesslagstiftningen.
  • Vi ser gärna att du har registratorsutbildning och /eller utbildning inom arkivering.
  • Du ska ha erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig verksamhet.
  • Du har kunskap om upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) och god förståelse för lagstiftningens möjligheter och begränsningar.
  • Har kunskap inom kommunal- och förvaltningsrätt liksom övriga regelverk som styr offentlig förvaltning.
  • Mycket god datorvana och erfarenhet av Officeprogrammen är ett krav.
  • Har du arbetat med Dokument- och ärendehanteringssystemet Visma Ciceron samt upphandlingsverktyget Visma Tendsign och Ramavtalsverktyget Visma Proceedo är detta meriterande.

Som person är du strukturerad, noggrann och har god administrativ förmåga. Du trivs i verksamheter där du får arbeta efter och utveckla nya rutiner, riktlinjer och regler. Du tycker om att ge service, är lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid. Du har god förmåga att samarbeta, men även disciplin att arbeta självständigt och resultatorienterat. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, samt kunna få en snabb överblick av skriftlig information för att kunna göra en kortfattad beskrivning som är sökbar.

Du är prestigelös, med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vidare har du ett gott omdöme, förenat med hög integritet. Att leverera god service och ett bra bemötande ser du som en självklarhet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast: 2020-08-10

Ansökan görs endast via Offentliga jobb/Visma Recruit

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Göteborgsregionen (GR) samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit Offentliga jobb. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på GR:

Anette Johnsson
Administrativ chef
Tfn: 031-335 5143

Patrik Mentzer
Registrator
Tfn: 031-335 5088

Fackliga Företrädare:

Anders Hemborg
Saco-representant
Tfn: 031-335 5072

Katarina Kjellqvist
Vision-representant
Tfn:031-335 5002




Senast uppdaterad: 2020-06-29 

Göteborgsregionen (GR)

Göteborgsregionen (GR) består av 13 kommuner som har valt att jobba tillsammans. Vi driver utvecklingsprojekt, har myndighetsuppdrag, forskar, ordnar utbildningar och är storstadsregionens röst i Västsverige, bland mycket annat. I våra nätverk träffas politiker och tjänstepersoner för att utbyta erfarenheter, bolla idéer och besluta om gemensamma satsningar. Allt för att regionens en miljon invånare ska få ett så bra liv som möjligt.

Twitter
Facebook
Youtube
Rss
Prenumerera
LinkedIn
Göteborgregionens Kommunalaförbund